Sfaturi Culinare si Retete Grecesti

BRIOSE SARATE CU FETA SI MASLINE

BRIOSE SARATE CU FETA SI MASLINE

O reteta deosebit de gustoasa si mult intrebata! Acesta este motivul principal pentru care ne-am gandit sa o publicam: BRIOSE SARATE CU FETA SI MASLINE.

CUM RECUNOASTEM ULEIUL DE MASLINE BUN

CUM RECUNOASTEM ULEIUL DE MASLINE BUN

Cu siguranta, multi dintre voi ati fost in situatia nefericita de a plati mult pentru ulei, crezand ca achizitionati ulei de masline extravirgin proaspăt, dar in cele din urmă ati observat ca nu este de calitate.Din acest motiv, dorim sa va oferim cateva instructiuni simple, care sa va ajute sa identificati calitatea uleiului pe care il cumparati.
Dieta mediteraneana

Dieta mediteraneana

Dieta mediteraneana este cea mai delicioasa si echilibrata dieta, pe care daca o acceptati ca stil de viata, este cea mai eficienta. Aflati regulile si incepeti dieta mediteraneana acum!
PUI CU OTET BALSAMIC

PUI CU OTET BALSAMIC

Reteta Pui cu otet balsamic este bogata in proteine si extrem de usor de realizat. Este un preparat maleabil ce poate fi servit impreuna cu orez, cartofi sau mix de legume. Posibilitatile sunt infinite, in functie de gusturile fiecaruia. Insa, este esential ca din ingredientele folosite pentru gatirea puiului sa nu lipseasca uleiul de masline extravirgin, sucul de lamaie si usturoiul.

ULEI DE MASLINE

Uleiul de masline este uleiul obtinut din fructele maslinului prin mijloace de prelucrare naturale, mecanice, in timp ce temperatura si iluminarea nu schimba compozitia sa. Uleiul de masline este un produs complet natural, care poate fi consumat imediat dupa finalizarea procesul de preparare. Este absorbit de organism in proportie de 98%, in timp ce da acelasi numar de calorii ca toate celelalte uleiuri vegetale adica 9,3/gram de produs.

Uleiul de masline este principala sursa de grasime in dieta mediteraneana, alaturi de untul, de origine animala sau vegetala. Grasimile de origine vegetala contin acizi grasi polinesaturati si mononesaturati, sunt prietenoase pentru organism si sanatate, nu contin colesterol spre deosebire de grasimile animale care contin un numar mare de acizi grasi saturati, colesterol si sunt un pericol pentru sanatate.

COMPOZITIA ULEIULUI DE MASLINE

Uleiul de masline contine cantitati scazute de acizi grasi saturati si este bogat in mononesaturate. In medie, contine 14% acizi grasi saturati, 11% polinesaturati si 60-80% acid oleic. Contine multi polifenoli, flavonoide, vitamina E, provitamina A, minerale si oligoelemente. Toate aceste microelemente functioneaza ca antioxidanti, atat pentru corpul uman, cat si pentru „corpul” maslinului. Antioxidantii protejeaza organismul de daune de la oxidarea radicalilor liberi.

ulei-de-masline

STANDARDELE DE CALITATE ALE ULEIULUI DE MASLINE

Evaluarea calitativa a uleiului de masline se bazeaza pe standarde internationale precum si pe gradul de aciditate si caracteristicile organoleptice de baza: gust, aroma si culoare.

Aroma, gustul si culoarea uleiului nu este rezultatul procesarii, ci rezultatul diferitelor soiuri de masline folosite, de conditiile climatice si de calitatea solului. Un factor important, desigur, este procesul de recoltare, extractia si stocarea deoarece acestea pot provoca modificari in textura finala a uleiului.

Uleiul de masline de cea mai buna calitate este caracterizat prin aroma unica de fructe si mirosul usor piperat.

CULOAREA ULEIULUI DE MASLINE

Culoarea, care nu este principala caracteristica de evaluare, poate dezvalui in unele cazuri gradul de maturitate al maslinelor inainte de recoltare si cum s-a colectat uleiul, in cazul in care se cunosc conditiile meteorologice si tipul solului in care au fost crescuti maslinii.

Culoarea uleiului variaza de la verde inchis la auriu, cu multe nuante intermediare. Acest lucru depinde de data culegerii maslinilor. In cazul in care fructele s-au adunat la inceputul recoltei, clorofila si culoarea ce domina va fi verde petrol, iar daca s-au adunat la maturitate, culoarea uleiului va fi auriu.


  Ulei de masline